top of page
  • Skribentens bildAlvar Nurre Nyrén

USD, Guld och Silver 210819 kv.

Ca kl 20.30


USD/DXY hade ytterligare lite mer att ge på ovansidan och strävar vidare under sin viktigare mittlinje jag nämnt, och studsar även fint inom sina kortare ML-trender.


Det ser fortsatt mera ut som dollarn snart får ge upp och falla neråt, men det är som tidigare att ev etablering över mittlinjen öppnar upp för betydligt större uppgångar.


Jag nöjer mig med bilden på DXY (1 timme resp 4H) då ädelmetallerna är rel fast knutna och utvecklas omvänt till dollarns utveckling som vanligt, men hittils håller de emot väl trots styrkan i DXY, som sannolikt fortsatt styr hela utvecklingen även för dessa.


Förutom mittlinjen i ML-korridoren på ovansidan bevakar jag ev etablering under den längre korridoren i DXY, vid ca 89,5 och spricker denna nivå mer än tillfälligt bör det bli lite kraftigare släpp neråt liksom starkare uppgångar för guld/silver.


Och såklart det omvända vid ev etablering för DXY ovan mittlinjen jag nämnt (röd enl bild).


Det plötsliga raset för ett par veckor sedan då någon vräkte ut pappersmetaller på en rel illikvid marknad talar fortsatt för att någon med mycket stora fickor vill se metallerna fortsätta neråt, så jag vill varna för hög risk även fortsatt.

En rel stor "snackis" har jag förstått ute på marknadsgolvet ang motiven för detta!





16 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page