top of page
  • Skribentens bildAlvar Nurre Nyrén

Öppet brev

Har infogat en länk på startsidan under "utskick".

https://drive.google.com/file/d/19UGni_6eqcGTsrVhv_m6P4dmT4yaUb3_/view

Det är ett brev från mig för att uppmärksamma kränkningar av den fria forskningen. Insänt till alla riksdagsledamöter, större tidningar, SVT/SR,, berörda departement och myndigheter, större tidningar osv, osv.


Så här gör man idag i PK Sverige, självklart under MP ledning i bästa DDR-stil och som ger kalla kårar och associationer även till 30-talets Tyskland. MP, detta enorma parti med flera % av väljarkåren. Förhoppningsvis inte så länge till dock.


Åter en väckarklocka mot krafter som vill ställa sig över demokrati och yttrandefrihet. Retoriken är samma enfaldiga "sluta-tänk-själv" och "lita-på-oss-som-vet", dvs faktaförnekande vetenskap, politiker och journalister. Märkligt för mig att det är just stora delar av dessa tre grupper som i första hand är beredda att offra demokratin och yttrandefriheten på klimataltaret. Dock inte alla.


Naturligtvis blev det bara artiga avböjanden från tidningarna. Det finns ju så mycket material!?

Ett par reaktioner från riksdagsledamöter fick jag dock. Ett illamående från ett håll (s) och ett uppskattande svar (m).


Till min förvåning tog dock Uppsala Nya Tidning, UNT in ett svar från mig tidigare på en huvudlös debattartikel 181107 ang samma ämne. Ändå något. Finns på


https://www.unt.se/asikt/debatt/klimatskeptiker-men-inte-hogerextrem-5129462.aspx






172 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page