top of page
  • Skribentens bildAlvar Nurre Nyrén

Tystnadskultur

Alla bubblor, "hyper" och överdrifter korrigeras till slut, och mönstren upprepas på något konstigt sätt nästan alltid, men det kan ta olika lång tid och alternativen för hur vägen dit utvecklas är oberäknelig. Det gäller inom ekonomi men inom så många andra områden också, enl min erfarenhet.


Här en i mitt tycke mycket bra artikel ang vårt sätt att förhålla oss till grupptryck och annat känsligt. Kanske lite annorlunda än i många andra "kulturer". I mitt tidigare jobb var det ganska slående för mig hur olika ex. svenskar och danskar reagerade och hanterade olika saker. Tänkvärt, tycker jag. Finns på:



En liten kortare men, som jag tycker, bra reflektion över detta finns på:





121 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page