top of page
  • Skribentens bildAlvar Nurre Nyrén

Svarta hål

Okunskapen är som jag påpekat stor hos politiker och journalister, men även en del vetenskapsfolk startar i fel ände och utgår från att klimathotsmyten är sann och drar slutsatser från fel utgångspunkt.


Andra gör det också medvetet och dagtingar antagligen med sitt samvete och tänjer på etikens gränser. I en stad nära mig är mörkret som sagt extra stort, naturligtvis med många goda undantag, och okunskapen uppvisar man med stolthet flera gånger varje dag utan att skämmas en millimeter. Inte minst i valtider som ren propaganda för sina politiska skyddslingar.


Kan inte låta bli att visa upp något av dessa huvudlösa alster som helt obildade skribenter sprider som maskrosflyn för vinden, för er som bor annorstädes. Eller som jag slutat prenumerera på skvallerbladet. (men ser till att få tillgång till på andra sätt)

Och ibland blir det för mycket även för mig vilket ger mig en del extra pyssel när adrenalinet rinner till.

Man betraktar nog mig som en miljöförorening i denna krets numera, så det blir väl ömsesidiga känslor.


Här en mycket motiverad insändare i UNT (Uppsala) 190524, med ett svar från sk journalister av "hål i hövve-kvalitet". Dessvärre inte unikt i journalistkretsar och propagandaskrifter idag. Men bör naturligtvis påtalas så ofta man mäktar med.


Ett litet avbrott i semestern jag tyckte var av nöden tvunget.


https://drive.google.com/open?id=1gS_db-1SWnEgBmTfSAc9IKXilRDXHdP2


Insändaren finns på:





171 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page