top of page
  • Skribentens bildAlvar Nurre Nyrén

Marken börjar gunga? (BT, igen)

Det börjar hetta till tom i den "offentliga debatten", och jag ser det som ett positivt tecken.

Jan Ericson (M) som är den ende riksdagsledamot av det jag sett som intresserat sig för fakta i frågan ang "klimathotet". En modig politiker som tar en hel del obekväma konsekvenser av sitt engagemang.


Avarterna inom journalistiken blir allt grövre och det blir intressant att se hur det hela utvecklas och vad som sker när bubblan ev brister.


Och som en liten parentes kan man väl inflika att detta ger hela förklaringen varför BT tog bort den ledare ang detta bedrägeri jag tog upp under "Uppvaknanden?" som hade rubriken "Världens största bluff" 18 mars, som tydligen skrevs av någon olydig ledarskribent långt tidigare och nu censurerades. Det blev väl lite väl många klick? En liten poäng i sig!

Ordet är inte fritt i Sverige längre, om nu någon trodde det.


Många frågor blir det kanske:

Hur kommer (M) centralt att hantera detta? Hur kommer andra partier och ledamöter hantera utvecklingen? Hur mycket prestige är man villiga att sätta på spel, om man börjar ana en kollaps? ............. osv osv.


I alla fall en krydda i den soppa som kanske inte blir helt lätt att hantera med tiden?


Ni kan läsa själva på bloggen nedan om ni önskar och ev i pressen framöver om man inte försöker tysta ner även detta, vilket väl är det mest sannolika kan man gissa, men slutklämmen är helt i min smak måste jag erkänna, trots att jag räknar mig som obunden i politiska frågor:


.. I övrigt har jag inga större förhoppningar om en balanserad artikel - men å andra sidan, ju mer obalanserad den är desto fler borgerligt sinnade människor borde vakna och inse att klimatextremismen börjar bli ett allvarligare hot mot vårt samhälle, vår demokrati och vår yttrandefrihet än vad klimatförändringarna är. . ...


Jojo!


Artikeln kommer att "rulla neråt" efter hand som nya tillkommer men finns att läsa under:

Borås Tidning har blivit klimathotsaktivister, 190406





177 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page