top of page
  • Skribentens bildAlvar Nurre Nyrén

IPCC-byråkraterna

Jag vet att många av er hittat fram till Stockholmsinitiativet, Klimatupplysningen, men jag vill ändå återigen tipsa för de som ev inte hittat dit. En sida med många vetenskapskunniga skribenter, som i mitt tycke är en av de bättre källorna att söka info i när MSM inte vill ge en allsidig bild, eller snarare vägrar och censurerar helt öppet.


Publicistklubbens ordförande Anna Hedenmo är väl tillsammans med SVT VD Hanna Stjärne de otäckaste avarterna man kan hitta, när de säger helt utan att skämmas:

Men när det gäller klimatfrågan ser jag ingen anledning att debattera det som i dag måste betraktas som ett faktum.”


Det är knappt man tror det är sant att sådant kan komma från journalisthåll. I Sverige, och till råga på allt även inom Public Service. Men naturligtvis med väldigt god uppbackning från vilseledda politiker. Motbjudande och rena diktaturfasoner, som jag hoppas kommer att straffas hårt i en framtid.


Hur som helst är det många politiker och journalister som inte vet att IPCC inte har egna forskare och att deras skrifter sammanställs av byråkrater, ofta med helt fristående slutledningar, skilda eller ej påverkbara från bidragande forskare.


Ett bra sammanfattande litet inslag som återigen ger en bra bild i flera avseenden, ang IPCC, deras modeller mm, kom idag och är rel överkomligt för de flesta att ta sig igenom.






109 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page