top of page
  • Skribentens bildAlvar Nurre Nyrén

Ang VÃ¥gor och EWT S&P500

USA-indexet valde ett av alternativen jag nämnde och det blev ett lite gap upp vid öppning och fortsättning upp. Det är således ett rel vanligt alternativ och visar att man kan ha viss nytta av dessa skumma teorier. Nu vet jag inte alls med någon säkerhet hur fortsättningen blir men vi är nära ett avgörande, då vi närmar oss de ca 62% av nedgången ca 2715 (0.618 vilket är ett sk FIB-tal) jag nämnde i första inlägget ang 2019. Min gissning är en vändning ner måndag eller tisdag pga av den skarpa och snabba uppgången efter botten, men det är mycket osäkert i nuläget och en mindre rekyl vore naturligt ung i detta området oavsett så det avgörs ev inte omedelbart. En vändning kring ca 2690, dvs ca häromkring, vore naturligt men då det i så fall är en större korr blir det sällan exakt just med de relationer jag ritat ut, mer än inom vågorna jag visat. Om de går att tyda rätt? Skulle det vända ner ca här och ev påbörja den större C-våg jag försökt illustrera på bifogade dagskortet (i länken underst), bör det bli lite större skjuts neråt, och blir det inte så rel omgående, inom ett par dagar, kan det finnas ytterligare en våg kvar uppåt efter lite beskedligare rekyl eller zick-zackande snett neråt, alt betydligt högre i flera vågor senare eller direkt. Därför ser jag bara olika osäkra alternativ ännu och början av veckan blir sannolikt avgörande.

5min:

https://drive.google.com/open?id=1Qe40Se_45L0RPWtpDL0fqQjqP_VeIglP

Dagskort:

https://drive.google.com/open?id=122QCMMmSK-XFqmYkbjM6hfNqQf9vcq0L


67 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page