top of page
  • Skribentens bildAlvar Nurre Nyrén

USD/DXY 211102

Ca 19.00



En kortare uppdatering.

DXY vände upp precis som väntat, eftersom det varit fem tydliga vågor ner och nerslaget hamnade nära en mittlinje, och så här bra är detta redskap oerhört ofta i all sin enkelhet. Jag talar om högaffeln, ML-kanalerna. Inget annat redskap ger mig så mycket info som detta när man väl prövat ett tag och förstått vad man skall kika på. Rekommenderas, som sagt!


Nåväl, det ger inte alla sanningar och exakta prognoser, men en mycket god hjälp.

DXY vände på klacken och tog sig ur sin senaste lilla högaffel.

Men, DXY tog sig bara exakt fram till nästa tydliga högaffel jag redan kunnat rita ut för att studera reaktionerna vid. För att sedan på mycket vanligt vis trilla tillbaka mot det tidigare brutna trendtaket.


Det KAN innebära att detta bara var en tillfällig uppgång och att vi snart skall vidare neråt men eftersom det inte därefter vare sig brutit uppåt eller neråt vill jag inte gissa med någon säkerhet, utan det är bara att se vilket av alternativen som inträffar och dra sin högafflar även fortsatt så har man en mycket bra utgångspunkt för att förstå rörelserna. Detta är entimmes upplösning men kan göras i valfri upplösning från 1 min till månad.


Och därmed kan man ana de omvända möjligheterna i guld/silver, och ev göra samma analyser hos dessa. I övrigt enl tidigare.


(Klicka i bild för större format)


25 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page