top of page
  • Skribentens bildAlvar Nurre Nyrén

S&P500 200429 ca kl 19.00

USA indexet har tagit sig något högre än jag trodde men så länge inte etablering sker över ca 3150 gissar jag att nästa fas blir en fortsättning på den första, dvs kraftigt ner. Utvecklingen tolkar jag enl bild och tidigare rader men då detta är i princip en avslutad delfas från ca jan 2018 så får vi se vad nästa steg har att bjuda.

Ännu pekar det mesta på en c-våg alt en trea neråt efter hand. För att upphäva det positiva scenariot med fortsättning uppåt efter hand krävs sannolikt riktigt stark negativ utveckling, så jag utesluter inte att jag får vänta ytterligare längre innan större släpp eller annat jag ej räknat med. Och blir det neråt utan större kraft tolkar jag det som att det beror på att vi fortfarande är på tok för tidigt ute i utvecklingen och då kan det bli lite längre velande innan det tar fart neråt. Området kring ex 2330 bör således inte ge upp förrän kring 05 juni, så man får nog ha visst tålamod då vi trots allt rasat även tidsmässigt på ett helt unikt sätt och även sådana ras har sannolikt ett visst mått av "normala spärrar" inom sig.




23 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page