top of page
  • Skribentens bildAlvar Nurre Nyrén

Pusslet faller på plats.

Det väl spridda bedrägeriet jag beskrivit bl.a. i artikeln "Det teoretiskt omöjliga" på:



.... fylls nu ut mer och mer till en mera fullödig bild av hur det vetenskapliga förfallet spridits över jorden.


NASA erkänner nu indirekt sitt bedrägeri efter ytterligare påstötningar utifrån, ang Island, som jag tidigare nämnt upptäcktes av prof Wibjörn Karlén för över 10 år sedan. Ett bedrägeri som sedan följts av åtskilliga andra avslöjanden både vad gäller data och planläggningen av dessa i det s.k. climategate.



Till det positiva hör att vårt eget SMHI ej verkar ha fallit för frestelsen att anpassa verkligheten efter kartan i detta fallet, men det för också med sig att data från verkligheten i olika delar av världen alltmer ger en mycket samstämmig bild av ett av CO2 opåverkat förlopp i klimatförändringarna, precis som för Sverige.


Jag förmodar och hoppas att vi ej sett slutet på denna såpa, utan att ansvariga efter hand lagförs för dessa omfattande bedrägerier och måhända får det konsekvenser tom för utgången av nästa amerikanska presidentval?


Och det ger mig själv anledning att åter informera riksdag och regering, journalister och alla tänkbara instanser som kan ha nytta av sanningen. Till fördel för alla. Journalisterna inom ex Public Media och de större dagstidningarna lär inte bli de första att inse fakta och upprätta sin yrkesheder genom att avsluta sin censur, enl mina erfarenheter, men kanske kan de tvingas även till detta när det går upp ett Liljeholmens hos fler än de förhatliga "klimatförnekarna".

Och möjligen att fler slutar avfärda dessa katastrofer som konspirationsteorier, utan tar det seriöst och inser allvaret. Det kommer inte att ske på en grisblink, men jag skall göra vad jag kan även fortsatt.




84 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page