top of page
  • Skribentens bildAlvar Nurre Nyrén

Guld uppdatering 201124 ca kl 20.00

Här går det undan! Nedgången fortsatte och stannade vid exakt 1800. Det betyder faktiskt inte att lägre noteringar tillfälligt skulle spräcka det positiva scenariot rel kortsiktigt, trots mina tidigare rader. Vid 1800 nådde vi den första s.k. elipsen jag nämnt, vilken härleds till den "egentliga" vågutbredningen enl min tolkning. Den återstående elipsen är baserad på rörelserna mellan ytterpunkterna i rörelsen sedan mars (inte april såklart, som jag skrivit på något ställe) fram till toppen i augusti och oftast är det denna elips som ger utslag. Till slut, om detta nu är en utveckling som kommer att avslutas iom detta. Det kan vara fel och är bara min tolkning av utvecklingen, bl.a. med hjälp av programmet.


Ett nerslag mot ca 1760 idag eller något högre efter hand, iom att mellanliggande linje lutar, skulle innebära att även denna elips "sluter sig" och sannolikt ger en reaktion som vi därefter får dra våra slutsatser ifrån. Och alldeles exakta nivåer enl utvecklingen senaste dagarna skall man inte heller räkna med.


För silvret finns fortsatt mera marginal och slutsatserna desamma som i förmiddags.




18 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page