top of page
  • Skribentens bildAlvar Nurre Nyrén

Guld och silver 200521 morgon

.......jag blir inte övertygad om långsiktigare styrka innan det ev etablerar sig över ca 1770, vilket således i vanliga fall kräver ytterligare en rekyl neråt, alt betydligt längre sidledes slag....


......skrev jag senast, och det är ungefär så det ser ut fortsatt trots at vi varit uppe vid 1765 så här långt. Det är således ett viktigt vägval vi står inför och det lutar fortsatt mera åt att det krävs större rekyler innan den långsiktigare styrkan ev återvänder. Utvecklingen gör mig något mera osäker och det finns många alternativ hur lågt en ev rekyl skulle kunna falla och hur lång tid det tar. Det kan t.ex. räcka med den lilla röda uppåtriktade bottentrenden ca 1690 eller så, beroende på tiden det tar, alt ner mot 1640-1660.


Och som tidigare, skulle det etablera sig under ca 1640 tror jag på en betydligt större och längre rekylperiod, alternativt att uppgången är över för längre tid vilket preliminärt skulle innebära noteringar under ca 1400 och sannolikt även under 1260 men det får jag återkomma till i så fall.

Tills vidare gissar jag att det är en större eller mindre rekylperiod som väntar, men så fort 1770 tas ut vid stängning kan det mesta hända och 1850 alt 1950-1960 ser ut som minimum målområde. Kan bli betydligt mera naturligtvis.




Silvret gick tillfälligt starkare än jag trodde och det är spännande även här:

......det krävs nog etablering över ca 17.6 innan jag blir mera övertygad om den långsiktigare styrkan.....

...... skrev jag 05 maj och vi framme vid att avgörande för närmaste dagarna eller veckorna, kanske mer.

Jag gissar på en rekyl även här men är långt ifrån säker, och kanske guldets utvecklingen kommer att avgöra det hela även för silvret?

Ev etablering under 13.5-14 vore klart negativt för silvret men mera sannolikt ser fortsatta klättringar ut oavsett mindre eller lite längre rekyl.




18 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page