top of page
  • Skribentens bildAlvar Nurre Nyrén

Guld och silver 200420 ca kl 19

Jag tänkte bara berätta det jag vet just nu, och det är att jag inget vet!

Skämt åsido så har jag sällan eller aldrig sett en sådan utveckling som den i guldet. Det ser ut som en stor samling sk oregelbundna korrektioner som är omöjliga att säkert veta var de börjar, då de utvecklas uppåt så här långt. Trots en rekyl vid det kritiska området jag nämnt som tagit något längre tid än jag först trodde så ser det ändå ut som det finns mera eller mycket mera kvar på uppsidan, men således mycket osäkert att tolka.


Skulle jag gissa så ser det mest ut som en kamp mellan de som vet att det är en manipulerad marknad, och som lugnt kan köpa guld avista, dvs för omedelbar eller senare leverans i förvissningen om att man riskfritt kan sälja det till ett högre pris senare om man vill realisera det, medan de som i förtvivlan försöker hålla skenet uppe och pressa tillbaka det. Men det är bara spekulationer om ting jag inte har någon djupare insikt i. Som ni säkert kan gissa skulle det antagligen förr eller senare ge en ketchup-effekt uppåt, och det är så det mest ser ut just nu, men resurserna för de som ev håller emot kan också vara rel obegränsade. Och som för silvret nedan finns det betydligt mera negativa tolkningar att göra så jag får helt enkelt vänta och se vad som blir nästa drag i denna ev "giganternas kamp" om den ädla metallen.




För silvret så har jag inte mycket att tillägga till förra inlägget, men i "vanliga fall" hade jag tolkat det som sannolikast med en större rekyl eller fortsatt nedgång, men då jag tolkar det som att silvret är starkt beroendet av guldet för sin fortsatta utveckling skall jag inte orda mer om det.





11 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page