top of page
  • Skribentens bildAlvar Nurre Nyrén

Guld och silver 200410

Guldet visar lite tydligare att tolkningen ang den ovanliga och korrektiva/oregelbundna utvecklingen är riktig, men dessvärre gör det inte läget särskilt mycket "säkrare" ang hur högt det kan gå. Det kan således vara allt från en nyss eller snart avslutat femte våg till en påbörjad stark tredje våg, eller en femte våg som kommer att förlängas i en avslutande stark fas.

Ni kan se lite olika varianter av tänkbara motståndsnivåer, men som tidigare verkar allt avgöras av huruvida guldet kan ta sig över området ca 1750-1760 om vi når såpass långt, och min nuvarande inställning är att vi sannolikt kommer att nå dit eller högre. Några av motståndsnivåer kan sannolikt plockas bort efter hand, men de två närmast staplarna ser också ut att vara de mest aktuella och dominerande så här långt.


Jag har ett par gånger skrivit till några och sagt att utan att veta orsakerna är det mycket näraliggande att tro på en manipulerad marknad eller andra hittils okända faktorer alt bara kända av ett fåtal, och jag fick nyligen en bra artikel från sedvanligt trovärdigt håll (bifogas) som också ställer sig frågande till senaste och ev tidigare perioders utveckling i guldpriset vad gäller det s.k. spotpriset. Efterfrågan på fysiskt guld, som inte helt är kopplat till spotpriset, är tydligen minst lika stor som tidigare.



Hur som helst har jag inga andra än positiva signaler ang fortsättningen just nu.




När det gäller silvret är det om möjligt lite knepigare pga den tidigare mycket svaga utvecklingen, men det är ung som för guldet att jag så här långt ser mest positiva signaler i en stark utveckling, men då en ev stark korrektion skulle se ut ca likadan så känner jag mig inte "säker" förrän ev etablering över ca 19 och då det vore mycket naturligt med en rel stark rekyl senast vid 21.50 så här bör man nog gardera sig för ev tvära vändningar. Tyvärr kan jag inte vara säkrare än så om jag skall vara uppriktig.

Över ca 17 vore dock en mycket bra början på en lite långsiktigare uppgångsfas.




10 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page