top of page
  • Skribentens bildAlvar Nurre Nyrén

BKX 200325 kv

Både ECB och FED tar till storsläggan, igen, och BKX, bankindex i USA räddade sig kvar med bara ett kort dopp under den förmodade kritiska nivån ca 60 jag nämnde, med en lägsta notering hittils på 55.40 innan det ploppade upp igen.


Även här ser det ut att finna mera att ge neråt, så vi får se hur långvarigt det blir och huruvida det är ca som programtolkningen på bilden eller en färdig större sk A-våg med en långvarigare sk B-våg snett uppåt.


Naturligtvis finns alternativet i samtliga kritiska fall jag nämnt att vi sett en långvarig botten innan nya klättringar, men så här långt ser det mycket långsökt och orealistiskt ut för mig.Tyvärr. Men vi får väl hålla tummarna och hoppas att sedelpressarna kan rädda finansvärlden och oss andra en stund till?


Och för att göra bilden lite mera fullständig och visa hur viktig just denna senaste nivå är (inte alltid så här exakt, men ändå!) så bifogar jag även BKX i månadsperspektiv. Den s.k. högaffeln jag talat så varmt för och så flitigt använder som ett av mina bästa redskap och som ofta används bl.a. för att peka ut lämpliga slutpunkter vid ex sin mittlinje eller sidolinjer pekar exakt på denna lågpunkt för tillfället, och det är ju positivt om det håller, men är å andra sidan lite kusligt om det inte blir så. Denna gaffel ritade jag f.ö. ut för många månader sedan, strax efter toppen i januari 2018. Tro´t om ni vill!






26 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page